Tanácsok kertészkedőknek.

Kertészkedj velem!

Kertészkedj velem!

Rólam

2015. március 25. - Szűcs Mariann

marjan.jpg

El sem tudom képzelni mi lennék, ha nem kertész. Már 13-14 évesen eléggé határozott elképzeléseim voltak a jövőmről. Biztos voltam benne, hogy „kertész leszek, fát nevelek, kelő nappal én is kelek...”.

Szombathelyen érettségiztem dísznövénykertészként, majd folytattam a tanulást Kecskeméten a Kertészeti Főiskolán, ahol zöldség- és dísznövénytermesztő üzemmérnök lettem. És hogy még közelebb kerüljek a célomhoz kertépítő és zöldfelület fenntartó szakmérnök diplomát is szereztem.

Hamarosan elkerültem a Balaton nyugati felébe és belevetettem magam a kertész lét sűrűjébe. Kisebb kertekkel kezdtem, növényeket ültettem, kertrészleteket alakítottam, kerteket tartottam fenn, így testközelből ismerek minden munkafázist. Szépen lassan a saját családi cégben mélyültem el a kertépítés tudományában: terveztem, szerveztem, tapasztalatot és gyakorlatot szereztem.

Keszthelyen és vonzáskörzetében számos kert viseli magán gondolataim és a kezem nyomát, amire büszke vagyok. Bármerre járok a környéken mindenhol akad egy kert, ahol megfordultam.

A mai napig örömmel tölt el, ha új emberekkel ismerkedhetek meg, akikkel közösen, az ő igényeiket figyelembe véve álmodhatjuk meg a kertjüket. Azt az életteret ami szerves egységet képez majd a házzal és lakóival.

Szerencsés, amikor a kert a ház nyitott területe, alkotórésze, és az ott élők testi, lelki és szellemi kikapcsolódásának, feltöltődésének színhelye lehet.

Egy kert megálmodása, megtervezése igazi alkotó munka és kihívás is egyben. A tervezés során kertésznek lehetősége nyílik a képzelő erejét, kreativitását, szakmai tudását munkába állítani, beleviheti a kertbe a lelki állapotát, személyiségét, a világról alkotott gondolatait.

A kertépítés bizonyos szempontból önmegvalósítás. Természetesen a megrendelőt nem lehet figyelmen kívül hagyni, de éppen ez benne a szép: úgy végig vinni az elképzeléseidet, hogy közben a kert tulajdonosa is elégedett és örömét találja az elkészült kertben.

Az elmúlt 20 év szakmai tapasztalatával szeretném segíteni olvasóimat, ötleteket adni a kerttervezéstől, a megvalósításon át a fenntartás feladataiban. Hasznos tanácsokkal szeretnék hozzájárulni a saját kezű megvalósításhoz, de jól jöhet némi tudás azok számára is, akik szakember segítségét szeretnénk igénybe venni.

Célom, hogy minél többen találjanak örömöt, kikapcsolódást a kerti munkában. Tanuljanak és gyakoroljanak a szabadban és alakítsák bátran a kertet, népesítsenek be növényekkel minden talpalatnyi helyet, teraszt, erkélyt.

A bejegyzés trackback címe:

https://kerteszkedj-velem.blog.hu/api/trackback/id/tr687241163
süti beállítások módosítása