Tanácsok kertészkedőknek.

Kertészkedj velem!

Kertészkedj velem!

Hogyan készítsünk sírdíszt!

2015. október 31. - Szűcs Mariann

sirdisz_4.jpg

 

Mindenszentekhez közeledve mind többen keresik fel a virágboltokat, koszorú kötőket, hogy elhunyt szeretteik sírjára, a hagyományoknak megfelelően koszorút, virágot vásároljanak.

Többen szívesen készítenek maguk díszítést, a készítés közben is a szeretteikre gondolva.

Ezzel magam is hasonlóan vagyok, magam készítem a sírdíszeket. Leginkább a természetben megtalálható virágokat, terméseket és zöldeket használok.

A napokban jártamba-keltemben koszorúkat láttam mindenütt, amikor is eszembe jutott:

Mi lenne, ha szakítanék a hagyománnyal és koszorú helyett valami mást készítenék?

Így esett a választásom a képen látható keresztre.

A kereskedésekben sokféle formázott vizes tűzőhab vásárolható /szív, gyűrű, ovál, madár, angyal, kereszt stb./ különböző alkalmakra.

Előkészületek:

Én egy 30 cm hosszú keresztet vásároltam, amit felhasználás előtt néhány órára fejjel lefelé fordítva vízbe áztattam. A vizes tűzőhab magába szívja a vizet és a bele tűzött növények számára átadva néhány nappal hosszabb lesz az alkotás élettartama.

A kertből szedtem borostyán leveleket és tarka borostyán indát, amit a végén nem használtam fel, mivel akinek készítettem jobban kedvelte az egyszerűséget, így próbáltam az ő ízlése szerint alkotni.

Vásároltam még 5 szál csokros krizantémot, amit itthon tartottam néhány napig a meleg szobában, azért, hogy a felhasználásra a virágok teljesen kinyíljanak.

 

sirdisz_1.jpg

Hogyan is készül?

A borostyán leveleket egyenként kozmetikai vattával áttöröltem, a port letörölve erezete jobban érvényesül. 
Virágkötők gyakran alkalmaznak levélfény spray-t a levelek fényesebbé varázsolására, én a természetesség híve vagyok, így ez nálam kimaradt. 

A borostyán levélnyelét ollóval levágtam 3-4 cm hosszúra és az alap széleit letűztem vele, mintegy alapot képezve a virágok számára és eltakarva a tartó edényt.

sirdisz_2.jpg

 

Miután ezzel elkészültem a krizantém virágokat vágtam le ollóval, kb.: 4 cm hosszú szárral.

A levágott virágfejeket egyenként bele tűztem a tűzőhabba, a kereszt felső végétől lefelé haladva, ügyelve arra, hogy virág virág mellett legyen, a tűzőhab ne látszon ki.
A virágfejeket egyenletes magasságban kell betűzni, hogy a felület ne legyen hullámos.
Először a kereszt felső lapját tűztem le, azután következett a két oldala.

Szerencsémre elég lett az 5 szál krizantém, csupán 3 virág maradt meg.

Mivel az egyszerűségre törekedtem a tarka borostyán indát menet közben kivettem a munkából.
Vesszőkkel, indákkal esetleg apróbb termések (csipkebogyó, kecskerágó, tűztövis, borostyán termés/ még különlegesebbé tehetjük munkánkat.

sirdisz_3.jpg

Ilyen tűzött díszítést nem csak erre az alkalomra készíthetünk, hanem bármilyen ünnepre.
Csupán a megfelelő formát kell kiválasztani, az alapanyagot beszerezni, és indulhat munka.

A készítés menet és az alapelvek azonosak.

Néhány jó tanács!

- A tűzőhabba egyszer már beszúrtunk valamit annak ott marad a helye, ezért először gondoljuk meg hova akarunk szúrni. Ha össze-vissza böködünk a tűzőhabba gyengébb lesz a tartása, és a növények kimozdulhatnak belőle.

- Egy ilyen tűzőhabot általában egyszer tusunk felhasználni.

- Mivel vizes a növények betűzködése során vizet ereszthet magából, így inkább olyan alátétet használjunk a munkánk során aminek nem fog ártani, ha vizes lesz.

- A felhasználás előtt akár egy nappal is elkészíthető, mivel a tűzőhabból vizet vesznek fel a növények.

- Ha vastagabb szárú növényt akarunk betűzni, a szárát vágjuk meg ferdén késsel, hogy minél kisebb lyukat képezzen a tűzőhabba, ezáltal stabilabban áll meg.

 Remélem sikerült kedvet ébresztenem a saját magunk alkotta díszek készítéséhez.

Szép napot kívánok!

A bejegyzés trackback címe:

https://kerteszkedj-velem.blog.hu/api/trackback/id/tr598039504

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása