Tanácsok kertészkedőknek.

Kertészkedj velem!

Kertészkedj velem!

Tavaszi koszorú, amúgy textiles módra

2015. március 30. - Szűcs Mariann

 

kesz_textil_koszoru.png

 

Könnyű hétvégi elfoglaltság, amikor az időjárás miatt nem a szabadban töltöd az idődet.
Némi alapanyag (maradék textilek, vessző alap), egy kis képzelő erő és elkészül a tavaszi koszorú, ajtóra, ablakba.

Hogyan készül ez a vidám koszorú

Az elmúlt napok kellemetlen, szeles időjárása miatt nem nagyon volt kedvem kertészkedni, gondolom ezzel hasonlóan voltatok ti is.

Azon gondolkodtam, vajon mit lehetne csinálni, ami nem a szokványos házimunka, élvezetes is és valamit lehetne alkotni, ami vidámságot varázsol az otthonomba.
Így villant az eszembe, hogy valamikor láttam egy nagyon jópofa koszorú ötletet, amit így tavasz alkalmából el is lehetne készíteni.

Alapanyagom van hozzá (maradék textil, vesszőalap, kis olló), hát nekifogtam az előkészületeknek.

Gyakran varrok és az anyagmaradékok nagy részét „még valamire jó lesz” felkiáltással többnyire elteszem.
Ezek az anyagmaradékok most pont jól jöttek, szépen elővettem a zacskókat és kiválogattam lehetőleg meleg színeket, majd vágó lapon a vágókéssel, ami a képen is látható (nagy szolgálatot tesz, gyorsan és pontosan lehet vele vágni), 1,5 cm széles és 18 cm hosszú csíkokat vágtam.
Sajnos nem gondoltam bele, gyűrött anyaggal nem lehet szépen dolgozni, nem vasaltam ki előre, hát ezt rosszul tettem, utólag vasalgattam a csíkokat, de sebaj ezt megjegyzem.

 

koszoru_lalpanyag.png

Első körben 23 -féle anyagból összesen 314 db csíkot vágtam ki, gondoltam ez bőven elég lesz.

 

szalak_befuzese.pngEgy kisolló segítségével fűztem be a textil szálakat a vesszők közé, majd két csomót kötöttem rá a biztonság kedvéért.

Szorgalmasan fűztem és csomóztam. Lassan már az eredménye is látszik.

keszul_a_koszoru.png

 

Elfogytak a textil csíkok, és még a koszorú felére sem lett elég.

feli_kesz_koszoru.png

 

 

Újra elővettem a maradékos zacskókat, meg aztán körülnéztem a polcokon is milyen színre lenne még szükség és további 18-féle csíkot vágtam, újabb 642 darabot, ezzel már sikerült bejezni.

masok_fel_koszoru.png

 

A teljes koszorú csomózásához kb. 5 óra kellett, de a végeredmény szerintem megérte.
Ezt a koszorút az ajtóra készítettem, ezért a hátuljára kevesebb textil csíkot kötöttem, ha két oldalról látható helyre kerül, akkor a mindkét oldalára egyformán kell kötözni a csíkokat.

Kötöttem rá húsvéti mintás szalagot, amivel fel lehet akasztani és az aljára kötöttem néhány színes szalagot, ami vidáman lengedezik, amikor fúj a szél. A koszorú a bejárati ajtóra került, vidáman várja a hazatérőt és a vendégeket.
Miután elkészültem úgy láttam, a koszorú annyira színes, hogy a felső képen látható tavasz manó figuráit nem ragasztottam fel, nem nagyon látszanának.
Úgy gondolom, ha egyszínű lenne akkor a figurák jobban mutatnának.

Remélem sikerült kedvet ébresztenem benned is az alkotáshoz...

Szép napot kívánok!

A bejegyzés trackback címe:

https://kerteszkedj-velem.blog.hu/api/trackback/id/tr467319800

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása