Tanácsok kertészkedőknek.

Kertészkedj velem!

Kertészkedj velem!

Egynyári virágok edénybe ültetve

2015. május 21. - Szűcs Mariann

ultetes_12.jpg

Beköszöntött a meleg és a kétnyári növények (árvácskák, nefelejcsek, százszorszépek) ideje sajnos lejárt. A kertekben és parkokban a helyüket átveszik az egynyári növények, hogy az ősz beköszöntéig gyönyörködhessünk bennük. Hogyan ültessünk edénybe? Erről szól rövid beszámolóm.

 

ultetes_10.jpg

Egy szép napsütéses napon a ládákat bepakoltam a kocsiba és azzal a szilárd elhatározással indultam el Felsőpáhokra egynyáriakat beszerezni, hogy csak annyit vásárolok amennyi szükséges.
Ezt az elhatározást addig a pontig sikerült is betartanom, ameddig az összes virágládába össze nem szedtem az új lakókat.
Azután jött az az ismerős érzés ami növények között hamar előtör belőlem, csak még ezt, ebből is kellene, ezt nem hagyhatom itt, hú ilyen is van stb.
Ilyenkor szép számmal gyülekeznek a virágok, mind haza akar velem jönni.
Most is pontosan ez volt a helyzet, szerencsére a személykocsi befogadó képessége határt szabott.

Új helyen lakom ezen a nyáron új tapasztalatokra teszek szert, vajon a kedvenc növényeim hogyan érzik majd magukat, sikerül-e megtalálnom a számukra legjobb helyet?

 

ultetes_1.jpg

Vásároltam 4 nagy zsák közepes árkategóriájú virágföldet és ehhez kevertem hozzá komposztált marhatrágyát, szerkezet alakítónak és tápanyagnak.
Számos féle "virágföld" van forgalomban aminek nagy része különböző minőségű tőzeg, önmagában nem szerencsés az edénybe ültetett virágok számára.
Akinek van komposzt földje, vagy hozzájut erdei humuszos földhöz nyugodtan készíthet keveréket belőlük.

 

ultetes_2.jpg

A virágládát 1/3 részéig feltöltöm földdel. A jó virágláda lehetőleg minél nagyobb legyen, hogy sok föld elférjen benne. Legyen a növényeknek élettere és a gyökerek fejlődéséhez legyen elég föld.

 

ultetes_3.jpg

A ládába töltött földet kissé ökölbe szorított kézzel, közepesen erős mozdulatokkal tömörítettem, különösen ügyelve a sarkokra, szélekre.

 

ultetes_4.jpg

Ezután a újonnan felfedezett "gyökéritató" nevű anyagot szórtam rá a tömörített földre (korábban írtam már róla, most a saját kertemben az edényes és a földbe ültetett növényeknél tesztelem).

ultetes_5.jpg

Ezután kerülnek helyére a közepesen futó petúnia palántái. 60 cm hosszú virágládába 3 db növényt elegendő ültetni, később is elférjenek egymás mellett.
Egymástól azonos távolságba helyeztem el őket.

ultetes_6.jpg

 

 

ultetes_7.jpg

Miután a helyükre kerültek a palánták, ültető kanál segítségével belemerem a földlabdák közé a földet, a növény leveleit elhajtogatva az útból.
A teletöltött a virágládában a  földet óvatosan tömörítem a palánta földlabdája körül, kiszorítom a levegőt és megtámasztom a gyökereket.
Majd kiszórtam tápanyag feltöltésként hosszú hatású műtrágyát.
Számomra ez a megoldás kényelmesebb, így nem kell a rendszeres tápoldatozással bajlódnom, a nyár folyamán még 1-2 alkalommal tápoldatozok és a növényeim gazdagon virágoznak.
Ez a gyakorlat nálam jól bevált, igaz most kisebb nehézséget okozott a tartós hatású, lassú lebomlású műtrágya beszerzése.
Utána még egy kis földdel betakarom a műtrágyát. A virágláda szélétől annyival mélyebbre töltöm a földet, hogy egy öntözésnyi víznek még maradjon helye.

ultetes_9.jpg

A virágládáról letakarítottam a földet, alaposan beöntöztem és már a helyére is kerülhet, jöhet a következő!

 

ultetes_13.jpg

 

Ha kisüt a nap lefényképezem a többi virágomat is, egyik szebb, mint a másik!

Jó ültetést kívánok!

A bejegyzés trackback címe:

https://kerteszkedj-velem.blog.hu/api/trackback/id/tr447462492

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

LadyAnnamaria (törölt) 2017.02.26. 15:03:19

Ilyen fekete földet hol kaptál ?
köszi Ani
süti beállítások módosítása