Tanácsok kertészkedőknek.

Kertészkedj velem!

Kertészkedj velem!

Hogyan készíts gömbökből koszorút!

2015. november 20. - Szűcs Mariann

lila_koszoru.jpg

Amikor a virágkötő és a textilek egymásra találnak, szép dolgok kerülnek ki a keze alól.
Karácsonyhoz közeledve remek ajándék ötlet, segíti az ünnepekre való ráhangolódást.
Kevés alapanyag kell hozzá, könnyű elkészíteni egy kis idő ráfordítással.

Mi kell hozzá?

koszru_4.jpg

Az asztalon a hozzá való alapanyagok és kellékek láthatóak.
Először is a munka alapja ez a vadszőlő vesszőből készült koszorú.
Magam fontam, pénzbe nem került, szintén könnyű elkészíteni.

Az alap eltakarásához szükség van egy nagyobb darab textilre, mely színével passzol a többihez, ezzel tekerem be az alapot.
Ezután fontosak a különbözőszínű és mintájú textíliák, vásznak.
Méterárú kereskedésben beszerezhetőek. Kevés kell belőlük,a felhasznált anyagmennyiséget később megtalálod.
Minél több -félét használunk annál színesebb, mozgalmasabb lesz a koszorúnk.

A díszítéshez használok még magam festette fa dekorációt, melyeket lelógatok a koszorúról.
Nekem így tetszik, de természetesen ízlés dolga, akár el is hagyható.
Csipke szalagot használok akasztónak és a lógó részekhez. Nagyon szeretem a csipkét, használható egyéb szalag, zsinór, kötél is.

Szeretem ha a karácsonyi díszítésnek van egy szolid csillogása, ezért helyenként a lila gömböket betekertem ezüst cérnával. Aranyat is kipróbáltam, de nekem kevésbé tetszett, így maradtam az ezüstnél.
Lehet különbözőszínű fényes cérnát, vékony drótot is használni, melyeket rövidáru kereskedésekben be lehet szerezni.

Az egész koszorú megbolondításához nyírfa kéregből készült csillagokat választottam, ami helyettesíthető pl: gomb egyéb apró díszekkel.

A felhasznált anyagok megválasztásánál számomra fontos a természetes alapanyag, mint a pamut vászon, kéreg, fa, vessző, minél kevesebb legyen a műanyag.
A további kellékek a vágólap, vonalzó, körkés. Ezzel nagyon gyorsan és pontosan lehet szabni.
Nem létszükséglet, de jó, ha van. Különösen akkor tesz jó szolgálatot, ha gyakran kézműveskedünk. Ha ezekkel az eszközökkel nem rendelkezünk megfelel egy éles olló és centi.

Végül az egész folyamat alatt nélkülözhetetlen társ a ragasztó pisztoly

Kezdjünk hozzá!

Első lépésben a koszorú alap betekeréséhez szabjunk 3 db 5 cm széles csíkot és ferdén tartva az anyagot tekerjük be a koszorú alapot. A végét ragasztó pisztollyal rögzítsük.

Második lépésben a hungarocell golyók számára szabjunk a textilekből csíkokat.

A 8 cm átmérőjűhöz 2,5 cm széles csíkot vágtam, kb. 140 cm hosszú kell hozzá, attól függően, hogy mekkora átfedéssel tekerjük be. Ha toldani kell a vágott szalagot, mindig az alján vagy a tetején a fordulópontnál tegyük, mert az később nem fog látszani.

Az 6 cm és 5 cm átmérőjűhöz 1,5 cm széles csíkot vágtam. Általában 140 cm hosszú csík 1 db gömbhöz elég.

A 3cm átmérőjűhöz pedig 1 cm széles csík a legpraktikusabb. Itt 140 cm hosszúból általában 3 db gömböt tudtam betekerni.

 Ezen a videón lépésről lépésre követheted a leírtakat.

  

A koszorú készítéséhez felhasznált anyagok:

15 cm széles vászon az alapra

5 db 8 cm átmérőjű hungarocell gömb

12.5 cm 140 cm széles vászon

10 db 6 cm átmérőjű hungarocell gömb

15 cm 140 cm széle vászon

37 db 5 cm átmérőjű hungarocell gömb

56 cm 140 cm széles vászon

38 db 3 cm átmérőjű hungarocell gömb

38 cm 140 cm széles vászon

 Az anyag mennyiségek csak tájékoztató jellegűek, függnek a koszú alap méretétől, a gömbök számától és méretétől, függhet attól is milyen mértékű átfedéssel tekerjük be a gömböket.

A következő lépések a gömbök betekerése a vászon csíkokkal.
Mindig szorosan tartjuk és egy kicsit húzzuk a textilt, hogy szépen rásimuljon a gömbre.
Egyenletes átfedéssel dolgozzunk, majd ha kész ragasztó pisztollyal rögzítsük az alsó vagy a felső fordulópontnál a csík végét.

Amikor végeztem az összes golyó betekerésével a következő lépés a koszorú alapra akasztó készítése csipke szalagból.
Ezután az 5 db legnagyobb gömböt a befelező pontnál megragasztózva egyenlően elosztottam az alapon.
Ezután az 6 cm és 5 cm gömböket ragasztottam fel tetszőleges elrendezésben egymás mellé.

 

lila_koszoru_2.jpg

Néhány jó tanács:

Lehetőleg minél szorosabban, hogy minél kevesebb legyen közöttük a hézag.
Itt van jelentősége az azonos színű alapnak, a hézagok között nem világít, hanem beleolvad a többi színbe.

A 3 cm gömböket oda ragasztottam, ahol nem teljesen sikerült megvalósítani a szoros egymás mellé ragasztást.

Időnként ahogy a szemem megkívánta egyes gömböket betekertem ezüst cérnával, ezek biztosítják azt a sejtelmes csillogást.
A ragasztgatás során ügyeljünk arra, hogy az egyes nagy /vezér/ gömbök között nagyjából egyenletes mennyiség és szín arányok legyenek, így lesz harmonikus.

Vége felé haladva:

Amikor az utolsó gömb is a helyére került felragasztottam a nyírfa csillagokat, szintén tetszőlegesen elosztva. Ezután vágtam 3 db különböző hosszú csipke szalagot , melyek egyik végére felragasztottam a fa díszeket teljes hosszban /azért teljes hosszban, mert ha kifordulna a lógó dísz , így is esztétikus lenne/.
A szalag szabad végeit egymáshoz ragasztottam, és a koszorú hátoldalán pontosan az akasztóval szemben felragasztottam, a figurák ekkor kifele néznek.

lila_koszoru_3.jpg

Ezzel a művelettel készen is vagyunk, még egyszer átnéztem a koszorút, vannak-e kilátszó rések a gömbök között.
Ha szükséges a 3 cm gömbből felragasztunk néhányat.

Amikor már mindent rendben találunk készen vagyunk.
Felkerülhet a neki szánt helyre, falra, ablakra, ajtóra stb.

Ha olyan helyre készíted, ahol mindkét oldala látható /pl: kirakat, lámpa/, körkörösen ragaszd fel a gömböket és 2 x mennyiségű hozzávalóval kell számolni.

Ne, csak lila színűt készítettem:

Kíváncsi voltam más színekből milyen lesz a koszorú, hát készítettem még néhányat.

bordo_koszoru_2.jpg

 

arany_koszoru_1.jpg

 

piros_koszoru_1.jpg

 Szerintem egyik szebb, mint a másik. Nekem a lila a kedvenc színem, így most az tetszik a legjobban.

Neked melyik tetszik?

Írd meg bátran.

remélem sikerült kedvet ébresztenem egy kis kézműves foglalkozáshoz.

Sok sikert kívánok neked!

Szép napot!  

A bejegyzés trackback címe:

https://kerteszkedj-velem.blog.hu/api/trackback/id/tr998094082

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása