Tanácsok kertészkedőknek.

Kertészkedj velem!

Kertészkedj velem!

Kaktuszkert a teraszon

2015. április 14. - Szűcs Mariann

kaktusz_6.jpg

 

Sok jó kaktusz kis helyen is megfér, ahogy a képen is látszik. Biztosan nem fogom túlöntözni őket,  ráadásul lehet simogatni is, tüske nem szúrja  a kezemet.

Miért is készült?

A terasz belső sarkában felállítottam egy kis kovácsoltvas jellegű polcot, olyan jól mutat ott. A terasz tájolása miatt ide csak a reggeli napsugarak ragyognak.
Eredeti elképzelésem szerint egy miniatűr kis cserepes virágoskertet szerettem volna kialakítani.
A növényeket terveztem, mit ültessek ide, amikor is lassan rájöttem ilyen kevés fénnyel egyik általam kedvelt virág sem fogja jól érezni magát, akkor, meg mi értelme az egésznek.

Az eredeti elképzelésemet tovább gondoltam és lettek jónak tűnő ötleteim. Ilyen ez a kis kaktuszkert is.

Hogyan készült?

Talán 3 éve nyaraltunk először a tengernél, a parton beleszerettem a fehér kavicsokba, jó nagy adaggal hoztunk haza a csomagtartó aljában. Most nagyon jó alapanyag lett belőlük, egy nagy agyag tálat szemeltem ki, hozzá fehér koptatott kavicsot.
Egy nyugalmas estén kerestem a festékes dobozban fehér és zöld akril festékeket, ecsetet, és már kezdődhetett az alkotás.

kaktusz_1.jpg

 

Olyan kavicsokat válogattam, amit el tudok képzelni kaktusznak, majd két rétegben lefestettem őket különböző zöld színűre. Elég gyorsan száradtak, folyamatosan ment a munka.

 

kaktusz_2.jpg

 

Miután a második réteg is megszáradt következett a mintázat festése, vékony ecsettel fehér és zöld pöttyöket és csíkokat festettem a felületre, amit a kavicsba gondoltam állítani nem mintáztam.

 

kaktusz_4.jpg

 

Másnap a nagy agyagtálat is lefestettem gesztenye színre, szintén akril festékkel, mert a teracotta színt egy kicsit fakónak találtam.
Száradás után feltöltöttem 3/4 részéig koptatott kaviccsal és elkezdtem az "ültetést".

Először a hátsó kaktuszokat állítottam be és fehér kaviccsal megtámasztottam, majd haladtam előre.
Az utolsó után a tál széleire raktam még kavicsot, eltakarva azt, és már kész is.
Felkerülhetett a neki szánt helyre.
Eddig aki látta, mindenkinek tetszett.

Ennyi a kaktuszkert története, ha tetszett készíts Te is hasonlót!

Jó munkát kívánok!

A bejegyzés trackback címe:

https://kerteszkedj-velem.blog.hu/api/trackback/id/tr757368194

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szűcs Mariann 2015.04.15. 22:04:13

@levendula light: Igazán örülök, hogy tetszik, nem volt nehéz elkészíteni.
süti beállítások módosítása